Klasa II gimnazjum w Zoom Natury Janów Lubelski

Materiał o Laboratoriach Wiedzy w Parku Rekreacji Zoom Natury można było obejrzeć wczoraj o godz. 17. 00 na kanale LubelskaTV. Kto nie widział, niech obejrzy teraz:)

Opublikowany przez Zoom Natury 25 czerwca 2015

Klasa II gimnazjum w dniach 14-15 czerwca przebywała na wycieczce w Janowie Lubelskim. Celem było poznanie atrakcji Parku Rekreacyjnego Zoom Natury. Razem z uczniami pojechały panie: Alicja Bagińska – wychowawca i Iwona Kraśnicka. Noclegi były na wyspie w pawilonach w pokojach 2-osobowych.

Oto krótka relacja z wycieczki.

DZIEŃ PIERWSZY

Z Ośrodka wyjechaliśmy szkolnym busem około godz. 8.45. Janów powitał nas deszczem ale to nie popsuło naszych humorów.

Po zakwaterowaniu wybraliśmy się na zwiedzanie Parku Rekreacji. Groblą z mostkiem dotarliśmy do centrum. Naszą uwagę zwrócił Plac Energii. Były na nim maszyny o nazwach: Archimedes, Sprężarka, Sprężynowa i Wentylator. Mogliśmy obserwować  między innymi jak energia mięśni została zamieniona na energię potencjalną, a następnie na energię kinetyczną, która przy pomocy prądnicy była zamieniana na energię elektryczną.
Po obiedzie uczestniczyliśmy w zajęciach odbywających się w Laboratoriach Wiedzy: „Energii i Recyklingu”, „Awifauny i Troposfery”, „Runa Leśnego” i „Głównym” z żywymi okazami zwierząt i roślin.

Nie sposób wszystko opisać – niech zdjęcia pokażą co tam robiliśmy.

Po kolacji udaliśmy się do kina na film 3D pod tytułem „Vaiana: Skarb oceanu”, a po nim mieliśmy ognisko z pieczeniem kiełbasek.

DZIEŃ DRUGI

Poranek przywitał na pięknym słońcem. Postanowiliśmy wykorzystać czas jaki mamy do śniadania na zajęcia sportowe. Trochę ćwiczeń na siłowni na wolnym powietrzu. Śniadanie i wyprawa na zwiedzanie Janowa Lubelskiego. Pani Kraśnicka przygotowała dla nas informacje z przewodnika.

Po spacerze turniej w kosza (piłką siatkową). następnie poszliśmy pożegnać się z Zalewem Janowski na plażę. Niektórzy zamoczyli nawet nogi -Wiktor razem z butami.
Obiad i… niestety czas powrotu do domu. Długo będziemy wspominać wycieczkę.