Ważniejsze wydarzenia w świetlicy – I semestr roku szkolnego 2018/19

  • Nowi koledzy i koleżanki w świetlicowym zespole- integracja z nowo przyjętymi do świetlicy dziećmi poprzez wspólne zabawy, gry, rozmowy, zajęcia na dworze.
  • Zasady obowiązujące w świetlicy- wspólne stworzenie i zapisywanie kontraktu obowiązującego w świetlicy.
  • Jesień tuż, tuż – poznawanie darów jesieni oraz wykonanie witraży z jesiennych liści.
  • Zajęcia warsztatowe projektu,, Miauczy kotek”- oswajanie dzieci z występami na scenie, poznawanie instrumentów występujących w przygotowywanym materiale na występ sceniczny.
  • DEN- czyje to święto?- rozmowy nt, pracy nauczyciela i jego roli w życiu szkoły.  Przygotowanie upominków – ,, sowa mądra głowa” dla nauczycieli i pracowników szkoły.
  • Mój nauczyciel i jego wpływ na moje życie i wychowanie. Wykonanie plakatu i wypisanie cech dobrego nauczyciela.
  • Urodziny Świetliczaków. Wspólne przygotowywanie Sali, nakrywanie do stołu, składanie życzeń, śpiewanie, zabawa i degustacja tortu.
  • Jesienne owoce w cieście. Poznawanie i smakowanie jesiennych owoców oraz wspólne pieczenie ciasta śliwkowego i świętowanie dnia jesieni.
  • Zajęcia sensoryczne- lepienie z gliny liści różnych drzew. Poznawanie struktury gliny i jej możliwości plastycznych.  Malowanie wyschniętych liści kolorami jesieni.
  • Spotkanie z pracownikami Straży miejskiej w celu wysłuchania prelekcji dotyczącej niebezpieczeństwa od osób starszych .
  • ,,Drzewka szczęścia”- akcja świetlicowa sadzenia drzewek w ogródku szkolnym i na ,,tarasie świetlicowy’ – burza mózgów nt. znaczenia drzew w naszym życiu, otoczeniu i ich nieustannego  zasadzenia oraz różnych akcji dotyczących sadzenia drzew np. Siedemset drzew na 700- lecie Lublina, Drzewko za makulaturę, Drzewko za suchą choinkę bożonarodzeniową itd.
  • Manufaktura ,,Cukier Lukier” co to takiego? Poznawania procesu produkcji lizaków i landrynek oraz samodzielnie wykonanie swojego lizaka.
  • Halloween- cóż to święto?- rozmowa kierowana dotycząca obchodów święta w krajach anglosaskich. Zabawy w mumie, pieczenie ciasteczek dyniowych.
  • Święto zmarłych i Dzień zaduszny – przypomnienie zwyczaju obchodzenia święta w naszej kulturze, odwiedzenie grobu naszego zmarłego nauczyciela.
  • ,,Dzień postaci z bajek”- zabawy dotyczące odgadywania tytułu po przeczytaniu fragmentu bajki, po atrybutach postaci bajkowych, po piosenkach z bajek i filmów.
  • Polska – nasza Ojczyzna. Powstanie państwa Polskiego na podstawie filmu pt.                           ,, O Lechu, Czechu i Rusie”-  wykonanie technika tkania konturów  państwa polskiego w narodowych barwach.
  • Dzień placka ziemniaczanego- wysłuchanie opowiadania o pochodzeniu tejże rośliny, wspólne wymyślanie co można zrobić z ziemniaka- najpopularniejszego warzywa. Wykonanie przez dzieci ciasta na placki ziemniaczane, degustacja gotowej potrawy.
  • Dzień życzliwości- wzmacnianie postaw opierających się na życzliwości wobec innych.
  • Dzień kredki- skąd się wzięły w naszych piórnikach? Obejrzenie filmu pokazującego produkcje kredek. Doświadczenie z kredkami świecowymi i ciepłego powietrza.
  • Święto Barbórki – wizyta Górnika w świetlicy. Wysłuchanie opowieści o pracy pod ziemią, kto to jest Barbórka i  oglądanie prawdziwego węgla.
  • Koncert Mikołajkowy w Filharmonii Lubelskiej- udział dzieci w koncercie.
  • Boże Narodzenie- rozmowy nt. tradycji obchodów świąt, dekoracji domów, potraw, ciast i pasterki. Wykonanie bombek z sianka oraz dekorowanie wg uznania,
  • Jestem cukiernikiem- wykonanie pierniczków wg staropolskiego przepisu oraz dekorowanie i degustacja. Wysłuchanie historii powstania ciasta piernikowego.
  • Reniferki- wspólne wykonanie ozdoby świątecznej – choinkowej. Rozmowy nt, zwierząt żyjących w mroźnych stronach świata.
  • Opłatek- czy to chleb, czy wafelek? Wysłuchanie opowiadania skąd się wziął obrzęd łamania opłatkiem i co on oznacza. Wspólne łamanie się opłatkiem i składanie sobie życzeń. Zapalanie tzw. zimnych ogni i śpiewanie kolęd.
  • Zima, zima- nie taka straszna jak się ma ciepłe ubranie.  Harce na śniegu, malowanie śniegu kolorowymi farbami, turlanie, rzucanie śnieżkami.
  • Wyprawa do Grenlandii- praca z mapą , wysłuchanie ważnych informacji dotyczących kultury i życia tzw. Eskimosów. Zbudowanie Iglo z kostek cukru – domu Inuitów rdzennych ludów obszarów arktycznych. Wykonanie bałwana z tektury, farby                                                   i agro -włókniny.
  • Laboratorium świetlicowe- doświadczenia z wodą pokazujące jej różne stany              i gęstość.
  • Pomagamy skrzydlatym przyjaciołom- podróż po mapie wędrówki ptaków. Przygotowanie pożywienia i ulokowanie w karmnikach a następnie zawieszenie na tarasie.
  • Babcia i Dziadek to Skarb. Zajęcia plastyczno- manualne- wykonanie breloczka z filcu dla Dziadka i wymalowanie torby na zakupy dla Babci.
  • Dzień rogalika- poznanie wszystkich produktów niezbędnych do wykonania ciasta drożdżowego a następnie wykonanie rogalików jabłkowych.
  • Warsztaty czekoladowe- wyjście do cukierni Solidarność w celu poznania produkcji i wykonania samodzielnie czekolady i lizaka.
  • Zima, Zima, Zima – wyjście na koncert edukacyjny dla dzieci.
  • Walentynki któż to taki?- wysłuchanie legendy mówiącej o zapoczątkowaniu walentynek oraz wykonanie upominków walentynkowych dla swoich sympatii.
  • Chrusty czy faworki?- poznawanie ciast karnawałowych i ich sposobu wykonania oraz smakowania- zajęcia kulinarne.
  • Bezpieczeństwo po pierwsze! – zajęcia wychowawcze dotyczące bezpiecznych ferii -oglądanie filmu i wysłuchanie opowiadania o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa                         w różnych miejscach i podczas zabaw.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany.

Accessibility