Architektura do zjedzenia- zajęcia projektowe cz. 3

Podczas kolejnego spotkania uruchomiliśmy kolejne zmysły: zapach i smak. Dzieci tworzyły własne konstrukcje przestrzenne z użyciem owoców i chrupek. Pierwszym etapem spotkania było rozpoznawanie przygotowanych wcześniej owoców. Najpierw, na rozruszanie się, budowaliśmy małe formy, ćwicząc stabilność rzeźb. Następnie, przeszliśmy do większych i bardziej złożonych konstrukcji, kładąc gofrowe fundamenty a ściany tworząc z flipsów o różnych smakach i kolorach.
Używaliśmy także pachnących pierników. Nie było to łatwe, jednak efekty przekroczyły nasze najśmielsze oczekiwania!
Przy okazji budowania nie obyło się też bez podjadania..

Projekt jest realizowany dzięki wsparciu Miasta Lublin w ramach programu Dzielnice Kultury, Operator: Warsztaty Kultury w Lublinie. Fot. Wojciech Pacewicz
 

Dzień Edukacji Narodowej 2019

     Dnia 14 października obchodziliśmy w naszym Ośrodku Dzień Edukacji Narodowej oraz Ślubowanie klas I. Uroczystość rozpoczęła się od życzeń dla Dyrekcji i nauczycieli, które w imieniu wszystkich rodziców złożył pan Waldemar Kozakiewicz – przewodniczący Rady Rodziców.

           Pani Dyrektor Iwona Majewska złożyła życzenia wszystkim pracownikom Ośrodka i wręczyła nagrody za wyróżniającą, rzetelną pracę. Następnie uczniowie klas pierwszych złożyli ślubowanie na sztandar Ośrodka i zostali pasowani  na uczniów szkoły. Po oficjalnej części swój występ artystyczny mieli uczniowie klas pierwszych, przedszkolaki i starsi uczniowie. Wszyscy wywoływali burzę oklasków i dużo śmiechu wśród zebranych.

 

„Sztuka pełna zmysłów ” cz. 2

Na kolejnym spotkaniu z cyklu „Sztuka pełna zmysłów” uczestnicy warsztatów mieli okazję spotkania ze współczesną lubelską artystką Magdaleną Franczak.
W ramach zajęć stworzona została ciecz nienewtonowska z użyciem mąki ziemniaczanej oraz zabarwionej wody oraz aromatów. Dzieci stworzyły dwie ciecze – jedną w kolorze żółtym, drugą w kolorze szarym. Następnie ciecze zostały wylane na specjalne podkładki i wymieszane ze sobą, tworząc obrazy przypominające dym. Ostatnim etapem było umieszczenie w cieczy ziaren o różnej wielkości. W ruch poszły: ryż, mak, kasza i groch.
W efekcie powstały efemeryczne, dotykowe, działające na kilka zmysłów obrazy.

Projekt jest realizowany dzięki wsparciu Miasta Lublin w ramach programu Dzielnice Kultury, Operator: Warsztaty Kultury w Lublinie.

dzielnice belka1

 

 

 

Nowy projekt ,, Sztuka pełna zmysłów” w internacie

Od 2 października 2019 r. w naszym internacie ruszył nowy projekt.
Podczas pierwszego spotkania uczestnicy i uczestniczki warsztatów zapoznali się z twórczością lubelskiego artysty Jakuba Ciężkiego oraz poznali kompozycje geometryczne Pieta Mondriana. Następnie wspólnie poznaliśmy pojęcia takie jak: sztuka abstrakcyjna, kompozycja statyczna i kompozycja dynamiczna. Dzieci rozpoznawały różne rodzaje kompozycji a następnie samodzielnie stworzyły własne tyflograficzne, abstrakcyjne obrazy z filcowych naklejek.

Projekt realizowany jest dzięki wsparciu Miasta Lublin w ramach programu Dzielnice Kultury, Operator: Warsztaty Kultury w Lublinie.

Osoby odpowiedzialne: p. Berta Kasprzak, p. Iwona Korgul

 

Święto pieczonego ziemniaka nad Zalewem Zemborzyckim

27.09.2019 r. w Leśnictwie  Zemborzyce nad naszym Zalewem spędziliśmy piękne popołudnie.
Integracyjne, rodzinne spotkanie pod hasłem „Święto pieczonego ziemniaka„
Był bieg z przeszkodami, ziemniaczane rzeźby, quiz i tworzenie hasła promującego ziemniaka .
Nasi chłopcy, duzi i mali  z okazji zbliżającego się Dnia Chłopaka otrzymali dyplomy opieczętowane ziemniakiem.
Spotkanie zakończyło się pieczeniem kiełbasek, ziemniaków i wspólnym śpiewem przy ognisku.

Dziękujemy Nadleśnictwu Świdnik i p. Dorocie Cieślak za pomoc w organizacji spotkania.
Organizacja: p. Berta Kasprzak, Iwona Korgul, Anna Nowak

Wycieczka do Warszawy

W czwartek 26.IX.2019r. wychowankowie naszego internatu uczestniczyli w wycieczce do  Warszawy.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Smart Kids Planet czyli  Centrum Mądrej Zabawy na PGE Narodowym. Oferowane tam zajęcia mają charakter interaktywny, pobudzają wyobraźnię, kreatywność
i zdolności motoryczne. Opracowane są w oparciu o najnowsze światowe rozwiązania.                                  Następnie udaliśmy się na taras widokowy z którego była możliwość obejrzenia stadionu.

Kolejnym punktem programu była wizyta w Manufakturze Cukierków gdzie mieliśmy możliwość obejrzeć proces powstawania karmelu i wytwarzania z niego cukierków i lizaków. Na zakończenie warsztatów każdy wychowanek własnoręcznie wykonał dla siebie lizak.

Zwiedzanie zakończyliśmy wizytą w ZOO, gdzie podczas długiego i przyjemnego spaceru zobaczyliśmy m.in. słonie, żyrafy, nosorożce, pingwiny, zebry, tygrysa, geparda, goryle żubry, kangury i wiele innych zwierząt.

Organizatorkami wycieczki były panie:   Jolanta Jasińska, Beata Szkutnik i Agnieszka Stunio.             

         

 

„18 lat minęło…”

         19 września w szkole, obchodziliśmy 18 urodziny naszego kolegi Maćka. To był wyjątkowy dzień. Było gromkie sto lat, był pyszny tort, moc życzeń i prezenty. Na imprezie nie mogło zabraknąć rodziców Maćka, Dyrekcji, nauczycieli i najbliższych kolegów Jubilata. Po słodkim poczęstunku był czas na wspólną zabawę. Specjalnie dla Maćka koledzy wykonali pracę plastyczną. Ten dzień zapamiętamy na długo .

                                                                                Maćku żyj nam sto lat!

                                                                                                                                                          Mirowska Anna

Zwiedzamy Warszawę

     Uczniowie klasy IIa i IIIa w Sali Małego Powstańca dowiedzieli się m.in. co to jest okupacja, dlaczego wybuchło Powstanie i co robiły dzieci w tym czasie. Muzeum Powstania Warszawskiego jest świetnie zaplanowane, pod względem przyjmowania najmłodszych gości. Ekspozycja jest przygotowana w taki sposób, że dostarcza wielu atrakcji najmłodszym. Rekonstrukcja kanałów, do których można wejść, motor BMW, na który można usiąść, pistolet Sten, którego można dotknąć i wiele, wiele innych atrakcji zapewniają, że wizyta nawet z małymi dziećmi może być atrakcyjna.

Zostaliśmy kuratorami wystawy na Zamku Ujazdowskim

            Wystawa „Dotknij sztuki” w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski pozwala dzieciom na eksperymentowanie, doświadczanie sztuki i co najważniejsze bawienie się. Dzieci mogą tu dotykać, oglądać, czuć, wąchać, a przede wszystkim… dobrze się bawić! Nasi mali odkrywcy z klasy IIa i IIIa 18.09.2019 roku poprzez zabawę próbowali poszukać odpowiedzi na fundamentalne pytania: Czym jest dzieło sztuki? Na czym polega tworzenie?

 

Informacje dotyczące procedury składania wniosków o przyznanie stypendiów szkolnych dla uczniów

Informacje dotyczące procedury składania wniosków o przyznanie

stypendiów szkolnych dla uczniów

  1. Możliwość ubiegania się o pomoc materialną dotyczy uczniów szkół oraz wychowanków ośrodków aktualnie kształcących się, zamieszkałych na terenie Miasta Lublin, którzy nie ukończyli 24 roku życia.
  2. Wnioskodawcą powinien być:
  • rodzic (prawny opiekun) – w wypadku ucznia niepełnoletniego;
  • uczeń – jeśli ukończył w chwili składania wniosku 18 lat;
  • w szczególnych przypadkach dyrektor szkoły lub ośrodka.
  1. Stypendium szkolne może otrzymać uczeń, w którego rodzinie dochód na osobę nie przekracza 528 zł netto przy jednoczesnym wystąpieniu co najmniej 1 z poniżej wymienionych okoliczności:
  • bezrobocia,
  • niepełnosprawności,
  • ciężkiej lub długotrwałej choroby,
  • wielodzietności,
  • braku umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo-wychowawczych,
  • alkoholizmu lub narkomanii,
  • rodziny niepełnej,
  • zdarzenia losowego (rozumianego jako nagłe, niespodziewane, pojedyncze i niezależne od człowieka zdarzenie wywołane przyczynami zewnętrznymi, których nie można było przewidzieć. Zdarzenia losowe mogą być spowodowane przez siły przyrody i przez działania ludzi. Przykładowo za takie zdarzenia uważa się np. kradzieże, włamania, zniszczenie domu wskutek pożaru czy zalanie wodą, nieszczęśliwe wypadki powodujące uszczerbek na zdrowiu). 

Wszelkich informacji (wzór wniosku, oświadczenia) oraz pomocy w wypełnianiu wniosków udziela pedagog szkolny– Aleksandra Borzęcka-Sagan

Kompletnie wypełnione wnioski przyjmowane  są do dnia 16 września 2019 r.

 

Accessibility