Dzień Pisma Ręcznego. Tego długopisowego i flamastrowego. Tego tworzonego stalówką i ruling penem i pędzlem. Tego ładnego i brzydkiego. Tego historycznego i współczesnego.
Świętujemy zatem pisząc.
Nasi wychowankowie w ramach zajęć z cyklu – KULTURALNI mieli szansę poćwiczyć pisanie odręczne za pomocą różnych narzędzi.
Dlaczego 23 stycznia? Jest to data urodzin Johna Hancocka – jednego z sygnatariuszy Deklaracji Niepodległości. Hancock znany jest ze swojego dużego i ozdobnego podpisu.
Pisanie ręczne:
- wspomaga rozwój sprawności manualnej oraz precyzji ruchów, a one z kolei są niezbędne dla prawidłowego rozwoju poznawczego
- sprzyja rozwojowi umiejętności czytania, zdolności językowych i krytycznego myślenia
- stymuluje aktywność mózgu i pomaga w rozwoju połączeń synaptycznych
- uczy samokontroli i dyscypliny
- wspomaga i ćwiczy pamięć
W dobie e-maili, komunikatorów i telefonów komórkowych coraz rzadziej wykorzystujemy pismo ręczne. Do lamusa odchodzą też papierowe notesy i pamiętniki. Pisząc ręcznie, zwracamy uwagę na informacje, a nasz mózg lepiej ocenia i porządkuje dane. A to pomaga utrwalać w umyśle idee i pojęcia, ponadto pisząc ręcznie robimy mało błędów gramatycznych i stylistycznych i wyrabiamy sobie ładny charakter pisma.
organizatorzy: A. Filipek, E. Sosnowska
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.