W poniedziałek minął termin zgłaszania tytułów dzieł z klasyki polskiej literatury jako lektury Narodowego Czytania 2019.

Nasi uczniowie z klasy 3kz, 2it oraz 1al, którzy wzięli udział w ogólnopolskim plebiscycie, zaproponowali m.in. „Starą baśń” J.I. Kraszewskiego, fraszki i treny oraz „Odprawę posłów greckich” Jana Kochanowskiego, „Dziady” cz.II Adama Mickiewicza, „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza, „Tango” Sławomira Mrożka, „Kordiana” Juliusza Słowackiego, „Chłopów” W.S. Reymonta, „Inny świat” G. Herlinga-Grudzińskiego, a nawet „Moralność pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej. Teraz z niecierpliwością czekamy aż Para Prezydencka ogłosi tytuł dzieła, które będziemy czytali w ogólnopolskiej akcji Narodowe Czytanie we wrześniu 2019 r.
Spotkanie w bibliotece rozpoczęło się od przypomnienia utworów, które stanowiły lektury poprzednich edycji Narodowego Czytania – powieści „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza, dramatu „Wesele” Stanisława Wyspiańskiego i powieści „Przedwiośnie” Stefana Żeromskiego.
Spotkanie w bibliotece szkolnej stało się okazją do rozmowy o przeczytanych utworach (niekoniecznie napisanych przez polskich pisarzy) oraz wyboru najbardziej wartościowego w poruszanej problematyce i kompozycji dzieła literatury ojczystej.
Dziękuję nauczycielom: panu Michałowi Pawlakowi, pani Monice Boruckiej i pani Barbarze Białkowskiej bowiem zgłaszanie utworów do Narodowego Czytania 2019 odbyło się w ramach zajęć z wychowawcą i wiedzy o kulturze.
Już teraz zapraszam do biblioteki na Narodowe Czytanie 2019 – Anna Sprawka-Sotirow nauczyciel bibliotekarz.

Metryka
Autor tekstu: Anna Sotirow
Opracowanie red.: Anna Sotirow, Elżbieta Czyżewska
Publikacja: Elżbieta Czyżewska

Komentarze są zamknięte