W dniach 29-30 września 2021 r. uczniowie klas 4kt, 4it, 3ktp, 3al, 3kz i 2kzp uczestniczyli w wycieczce na Jurę Krakowsko – Częstochowską i do Krakowa. Celem naszej wyprawy w pierwszym dniu było zwiedzanie pięknych ruin zamku w Ogrodzieńcu – miejsca ekranizacji wielu filmów, m.in. „Janosika” Jerzego Passendorfera czy „Zemsty” Andrzeja Wajdy. W 2019 roku zamek stał się również planem filmowym do serialu „Wiedźmin” platformy Netflix. W tym dniu mieliśmy również okazję podziwiać Jaskinię Wierzchowską,zachwycaliśmy się jej urokami i  byliśmy pod wrażeniem sił natury, tworzących wspaniałe podziemne budowle. Dzień zakończyliśmy wieczornym spacerem przy blasku księżyca.

W drugim dniu wycieczki wybraliśmy się do Krakowa.  Pierwszą atrakcją, którą mogliśmy podziwiać był Wawel – dawna siedziba polskich królów. Zobaczyliśmy wawelską Katedrę, groby królewskie, groby wielkich Polaków oraz dzwon Zygmunta – najsłynniejszy dzwon w Polsce. Na Rynku Głównym zwiedziliśmy Kościół Mariacki, w którym podziwialiśmy ołtarz Wita Stwosza, słuchaliśmy hejnału Krakowa oraz poznaliśmy historię renesansowych Sukiennic. Zaciekawiły nas także losy pomnika Adama Mickiewicza.  Po obiedzie udaliśmy się do Muzeum Książąt Czartoryskich. Jest to jedno z najstarszych muzeów w Polsce, w którym znajduje się jedna z najcenniejszych kolekcji malarstwa w Europie. Podziwialiśmy m.in. „Damę z gronostajem” Leonarda da Vinci czy „Krajobraz z miłosiernym Samarytaninem” Rembrandta van Rijna. Mogliśmy również zaopatrzyć się w krakowskie pamiątki. Do domu wróciliśmy zmęczeni, ale pełni wrażeń i niezapomnianych chwil.

Organizatorkami wycieczki były panie: Barbara Białkowska, Anna Dubielis, Małgorzata Fajgielska, Agnieszka Najda