W dniu 2czerwca 2022r. uczniowie naszego ośrodka wzięli udział w wycieczce edukacyjnej do Warszawy, podczas której poznali losy ludzi walczących w Powstaniu Warszawskim. Celem wycieczki było rozbudzenie w uczniach patriotyzmu i tożsamości religijno – narodowej w ramach realizacji projektu o bł. Kardynale Stefanie Wyszyńskim „Ojciec wolnych ludzi” – „Od siebie trzeba wymagać najwięcej”.

Pobyt w Warszawie rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Powstania Warszawskiego. Nowoczesne multimedialne muzeum wywarło na nas ogromne wrażenie, dostarczyło wielu emocji i było swoistą lekcją patriotyzmu. Aranżacja wnętrza i wykorzystanie efektów multimedialnych pomogły nam zrozumieć przeżycia ludzi tamtych dni. W muzeum znajduje się wiele pamiątek po powstaniu, ale na wszystkich wrażenie wywarła replika samolotu Liberator B-24J w skali 1:1. Po ponad dwugodzinnym zwiedzaniu opuściliśmy muzeum i udaliśmy się na obiad do restauracji „Bazyliszek” na Starym Mieście. Następnie, spacerując uliczkami Starówki,mogliśmy podziwiać piękno stolicy. Najważniejszym momentem naszego pobytu była modlitwa przy grobie Prymasa Tysiąclecia w Katedrze św. Jana Chrzciciela.

Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie muzeum św. Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego, które znajduje się w Świątyni Opatrzności Bożej.Ekspozycja podzielona jest na strefy związane z najważniejszymi momentami życia tych dwóch Wielkich Polaków,takie jak:„Wspólnota”, „Dom”, „Kraków”, „Będziesz miłował”, „Zło dobrem zwyciężaj”, „Pokój łez”, „Urbi et Orbi”, „Dekalog”. Jest to niezwykła multimedialna wystawa ukazująca splecione losy św. Jana Pawła II i bł. Prymasa Tysiąclecia. W każdym z pomieszczeń słychać ich głosy. Szczególne wrażenie wywarła na nas sala, w której można było usłyszeć i zobaczyć, jak Wiesław Gomułka,I sekretarz KC PZPR, atakuje w napastliwych słowach ks. Prymasa, a z przeciwnej strony bł. Stefan Wyszyński przemawia w duchu miłości i przebaczenia. Zaskoczeniem dla nas była ogromna barka, do której wszyscy mogliśmy wejść.

Na koniec naszego pobytu w Warszawie mogliśmy zobaczyć wnętrze Świątyni Opatrzności Bożej, którą do tej pory znaliśmy tylko z przekazu telewizyjnego.Zmęczeni, ale pełni pozytywnych wrażeń, udaliśmy się w drogę powrotną do Lublina.