WYCIECZKA NA MAZURY

W dniach 20 - 24 kwietnia uczniowie klasy 2it oraz Ewa Dycha z klasy 1 iz uczestniczyli w wycieczce edukacyjno - integracyjnej na Mazury.

Mieszkaliśmy w małej, lecz niezwykle urokliwej miejscowości Wilkasy położonej w gminie Giżycko, którą otaczają jeziora Niegocin, Tajty, Wilkasy Małe, Wilkasy Duże.
Program wycieczki był niezwykle ciekawy i bogaty. Rozpoczęliśmy jego realizację od Giżycka, do którego powiodła nas przepiękna ścieżka wzdłuż Jeziora Niegocin. Na początek zwiedziliśmy port stolicy żeglarstwa, rozkoszując się widokiem na Jezioro Niegocin, a następnie popłynęliśmy statkiem przez jezioro Niegocin, kanałem Łuczańskim na jezioro Kisajno, zwane też Mamry Południowe. W czasie rejsu podziwialiśmy unikatowy most obrotowy zbudowany w 1860 r. (jest on jedną z dwóch tego typu konstrukcji w Europie, a jedyną czynną do dnia dzisiejszego) oraz średniowieczny zamek wzniesiony przez zakon krzyżacki około roku 1340, który po odrestaurowaniu stanowi obecnie część ekskluzywnego Hotelu St.Bruno. Widoki i pogoda były wspaniałe.

Następnie udaliśmy się do Twierdzy Boyen wzniesionej w latach 1843-1855, która jest doskonale zachowanym przykładem pruskiej szkoły fortyfikacyjnej. Położona na zachód od Giżycka, na wąskim przesmyku pomiędzy dwoma dużymi jeziorami Niegocin i Kisajno (na tzw. "Wyspie Giżyckiej"), stanowiła główne ogniwo w łańcuchu umocnień zamykających od wschodu dostęp na teren państwa pruskiego. Teren Twierdzy zajmuje około 100 ha. Obiekt stanowi dziedzictwo kulturowe. Zmęczeni, lecz bardzo szczęśliwi wróciliśmy pieszo do Wilkasów.

Następnego dnia wybraliśmy się do Rynu, miasteczka położonego nad dwoma jeziorami: Ryńskim i Ołów. Tu zwiedziliśmy: krzyżacki zamek wzniesiony na wzgórzu w centrum miasta około 1337 r., wiatrak typu holenderskiego z II poł. XIX w., wieżę ciśnień z XIX wieku oraz podziemny, średniowieczny kanał łączący jeziora Ołów i Ryńskie. Spacerowaliśmy też promenadą nad jeziorem Ryńskim, a także podziwialiśmy nieduże, mieniące się trzema kolorami jezioro Ołów.
Trzeciego dnia naszej wycieczki udaliśmy się do ekskluzywnego kurortu leżącego w samym sercu Pojezierza Mazurskiego - Mikołajek. Zwiedziliśmy to bardzo malownicze  miasteczko położone między dwoma mazurskimi jeziorami – Mikołajskim i Tałty. Niektóre miejsca w Mikołajkach mają jeszcze jakieś ślady „niemieckości” po czasach, kiedy należały do Prus. Domy z czerwonej cegły wyglądają naprawdę niezwykle. Tutejsza przystań Żeglugi Mazurskiej zrobiła na nas wrażenie – ach te jachty, motorówki. Jednak największych  przeżyć dostarczył nam rejs statkiem po jeziorze Mikołajskim na jezioro Śniardwy. Bezkres wody....
Ważnym integracyjnym  elementem naszej wycieczki było wspólne planowanie i przygotowywanie posiłków oraz wieczorne spacery po Wilkasach.
Niestety, czas szybko ucieka i trzeba było wracać.

Serdecznie dziękuję Pani Danucie Ugarenko za opiekę i pomoc w czasie wycieczki.

GALERIA

• Telefon: 81 532 - 19 - 44
  • Telefon: 81 532 - 80 - 57
  • FAX: 81 534 - 94 - 64
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Mapa

23242526272829
3031
Dzisiejsza data: 07-12-2019
Imieniny : Marcina, Ambrozy .Jutro : Marii, Swiatozara . Wszystkiego najlepszego!