Trudne emocje

Z pewnością każdemu z uczniów towarzyszyły takie emocje, które powodowały, że nie miał ochoty podejmować się jakiś czynności, nie chciało mu się odrabiać pracy domowej, wyjść z psem, a nawet grać w gry komputerowe czy rozmawiać ze znajomymi. Takie sytuacje zdarzają się każdemu z nas i nie ma w tym nic złego. Rodzicu, gdy wystąpią trudne emocje u Twojego dziecka po prostu i mimo wszystko BĄDŹ przy swoim dziecku.

Projekty współpracy międzynarodowej naszego Ośrodka

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji ilustrującej projekty współpracy międzynarodowej naszego Ośrodka przygotowaną na specjalną sesję Komisji Rady Miasta Lublin  d.s. współpracy międzynarodowej lubelskich szkół w dniu 4 maja 2020 r.
 

Dla Ciebie, Polsko

W ostatnim tygodniu zajęcia zdalne z wychowankami internatu skierowane były na nadchodzące Święta 2 i 3 Maja.
Wychowankowie poszerzyli swoją wiedzę nt. historii Polski, symboli narodowych ale także wyrazili swój patriotyzm wykonując flagę naszego kraju z dostępnych w domu materiałów.
Odbyły się także zajęcia słowno- muzyczne, które zakończyły się wspólnym odśpiewaniem hymnu narodowego przy akompaniamencie naszej muzyczki p. Agnieszki Stunio

Polecamy galerię zdjęć:

Długi weekend przed nami!

Przed nami trochę dłuższy weekend, więc dajmy sobie czas, aby tez się troszkę ponudzić 🙂

Fotografie ilustracją wiersza – mamy zwycięzców!

Fotografia ilustracją wiersza- tak brzmiał temat (kategoria fotograficzna) w XX Ogólnopolskim Konkursie Herbertowskim w ZSO nr 5 w Lublinie. Laureatami konkursu (kategoria szkoły podstawowej) zostali nasi uczniowie: Paweł Gapski – II miejsce; wyróżnienia: Dominik Jacaka i Mateusz Pazur.

Nagrodzeni: Paweł Gapski – Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych im.Prof. Zofii Sękowskiej w Lublinie; Kalina Kaczanowska – Szkoła Podstawowa nr 44 w ZSO nr 4 im. Orląt Lwowskich w Lublinie; Magdalena Pawłowska – Bielskie Centrum Kultury, Biała Podlaska; Diana Smorga – Szkoła Podstawowa nr 44 w ZSO nr 4 im. Orląt Lwowskich w Lublinie.

Wyróżnieni: Dominik Jacak – Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych im.Prof. Zofii Sękowskiej w Lublinie; Daniel Kuśnierz – Szkoła Podstawowa nr 44 w ZSO nr 4 im. Orląt Lwowskich w Lublinie; Mateusz Pazur – Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych im.Prof. Zofii Sękowskiej w Lublinie.

Uczniowie podczas dwóch plenerów miejskich z instruktorką Renatą Łęczyńską, po zapoznaniu się z wierszami Herberta, szukali tematów na fotografie. Wszystkie zdjęcia chłopcy zrobili śledząc mroczne zaułki i podwórka Starego Miasta. Foto do wiersza Z.Herberta „Podróż”, jeżeli wybierasz się w podróż, niech to będzie podróż długa…po omacku, żebyś nie tylko oczami, ale także dotykiem poznał szorstkość ziemi i całą skórą zmierzył się ze światem”…Paweł Gapski

Dominik Jacak i Mateusz Pazur wykonali zdjęcia do wierszy Herberta: „Domy przedmieścia, „Dionizosi, „Nadzy bogowie bez symboli”, „Charon i pies”.

  

Inspiracje fotograficzne: „Domy przedmieścia o podkrążonych oknach                                                                                       domy kaszlące cicho                                                                                                                                                                                                     dreszcze tynku                                                                                                                                                                                                                 domy o rzadkich włosach                                                                                                                                                                                         chorej cerze                                                                                                                                                                                                                       tylko kominy marzą                                                                                                                                                                                                       domy przedmieścia o zapadniętych skroniach                                                                                                                                             domy żujące skórkę chleba                                                                                                                                                                                       których schody są palmą kurzu                                                                                                                                                                             zajazdy nieszczęścia                                                                                                                                                                                                     domy które nigdy nie były w teatrze…”

Czarnofigurowe dzieło Estekiasa – Z.Herbert

„Dokąd płynie Dionizos przez morze czerwone jak  wino                                                                                                                       Ku jakim wyspom wędruje pod znakiem winorośli                                                                                                                                     Spity winem nic nie wie – więc my także nie wiemy                                                                                                                                   Dokąd płynie prądami z dnia bukowego łódź lotna”.                                                                                                                                 „Czeka nad brzegiem wielkiej  i powolnej rzeki                                                                                                                                            na drugim Charon                                                                                                                                                                                                          żeby choć księżyc                                                                                                                                                                                                            albo wycie psa”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dzieci uczą się tego, czego doświadczają

Pamiętajmy wszystko co zrobimy, co powiemy Naszym dzieciom odbije się w ich dorosłym życiu zatem bądźmy uważni na wszystko…

23 kwietnia – Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich

23 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Tegoroczna edycja ma przypomnieć o możliwości otwarcia się na innych pomimo dystansu i podróżowania dzięki wyobraźni.
 

Dla literatury światowej to data symboliczna. 23 kwietnia 1616 roku zmarli Miguel de Cervantes, William Szekspir (zgodnie z kalendarzem juliańskim) oraz Inca Garcilaso de la Vega. Każdego roku od 25 lat świat składa w ten sposób hołd wybitnym autorom, przypominając o znaczeniu literatury w budowaniu pomostów między tym, co było, i co będzie, między pokoleniami i kulturami. W tym roku w sposób szczególny.

– Bardziej niż kiedykolwiek, w czasach, gdy większość szkół na całym świecie jest zamknięta, a ludzie muszą ograniczyć czas przebywania na zewnątrz, moc książek powinna być wykorzystywana do zwalczania izolacji, wzmacniania więzi między ludźmi, poszerzania naszych horyzontów – podało UNESCO na swojej stronie w tekście „Dlaczego czytanie jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek” z okazji tegorocznego Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich.

Proponuję Wam obejrzenie najpiękniejszych bibliotek świata…

Najpiękniejsze biblioteki świata. Raj dla książkoholików

Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – rekomendacje MEN

W czasie ograniczenia funkcjonowania szkół i placówek oświatowych zajęcia adresowane do uczniów ze specjalnymi potrzebami, w tym tych objętych kształceniem specjalnym i pomocą psychologiczno-pedagogiczną, organizuje się również za pomocą metod i technik kształcenia na odległość. Przedstawiamy kilka rekomendacji dotyczących pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami, które mogą być przydatne zarówno nauczycielom, jak i rodzicom. Więcej szczegółów w linku poniżej:

https://www.gov.pl/web/edukacja/wsparcie-uczniow-ze-specjalnymi-potrzebami-edukacyjnymi?fbclid=IwAR3cNyp44wnVEPDzIDoDelhLYPAEoI8gDTIP5c38HL8azQnzFbGK4f6ZhbQ

Słowa, które pomagają budować relacje.

Każdego dnia towarzyszą nam różne emocje, które nie zawsze wpływają pozytywnie na nasze rodzinne relacje. Ta prosta infografika przeprowadzi Nas przez ten trudny dla Wszystkich czas.

Zaproszenie na warsztaty on-line z okazji Dnia Ziemi

22 kwietnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Ziemi, którego celem jest zwrócenie uwagi na kwestie ochrony środowiska naturalnego, w tym promowanie zachowań proekologicznych. Wiodącym tematem tegorocznej 50. edycji tego święta będą działania na rzecz ochrony klimatu, w szczególności zaakcentowanie wyzwań związanych z zachodzącymi zmianami klimatycznymi.

 

Accessibility