III miejsce Nikoli Wojciechowskiej w konkursie fotograficznym

        Nasza uczennica Nikola Wojciechowska zajęła III miejsce w konkursie fotograficznym „Las i mokradła”. Konkurs zorganizowany został przez Dyrekcję Ochrony Środowiska dla promowania walorów przyrodniczych Lubelszczyzny i Podkarpacia. Służy rozwijaniu zainteresowań przyrodniczych uczniów oraz doskonaleniu umiejętności w zakresie fotografii przyrodniczej, uwrażliwianiu na piękno przyrody oraz rozwijaniu umiejętności jej obserwacji. Prezentujemy konkursowe prace Nikoli.  Gratulujemy !

     

 

„Stajesz się na zawsze odpowiedzialny za to, co oswoiłeś” – „Mały Książę”, A. de Saint-Exupery

„Stajesz się na zawsze odpowiedzialny za to, co oswoiłeś” – „Mały Książę”, Antoine de Saint-Exupéry

28 października uczniowie klasy 7 i 8 odwiedzili Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt. W schronisku znajduje się około pół tysiąca zwierząt. Aby zapewnić im lepsze warunki zawieźliśmy koce, kołdry, ręczniki, z których można zrobić posłania albo którymi można przykrywać chore psy i koty. Wzięliśmy udział w zajęciach prowadzonych przez doświadczonych wykładowców, zajmujących się od lat tresurą, hodowlą i opieką nad zwierzętami. Otrzymaliśmy szeroką wiedzę z zakresu historii udomowienia psa i kota, właściwego postępowania ze zwierzętami, działalności schroniska, podstaw herpetologii, czyli nauki o płazach i gadach. Prowadzenie takich swoistych „żywych lekcji”, dzięki bliskiemu kontaktowi ze zwierzętami, dało nam zdolność empatii oraz rozumienia naszych obowiązków wobec „małych braci”.

Iwona Kraśnicka
Joanna Szewczyk

 

W światłach jupiterów – najlepsi wśród najlepszych

Zachwycili SŁOWEM- tak najkrócej można określić sukcesy uczniów z kółka recytatorskiego prowadzonego przez mgr Renatę Łęczyńską.

Jakub Siergiej z kl.V zdobył WYRÓŻNIENIE w etapie wojewódzkim Ogólnopolskiego Konkursu Krasomówczo- Recytatorskiego im. Grażyny Chrostowskiej (był najmłodszym uczestnikiem debiutował na recytatorskiej scenie).  Kuba recytował wiersz G. Chrostowskiej i fragment prozy reportażowej Racheli Auerbach.

Emilia Kuźmiczuk z kl. VII reprezentowała z powodzeniem nasz Ośrodek w Wojewódzkim Konkursie Pieśni i Prozy Patriotycznej, a  II MIEJSCE zdobyła  w Miejskim Konkursie Recytatorskim „Pisarze i poeci staropolscy Lubelszczyzny”. Emilka recytowała wiersze: Jana Kochanowskiego, G. Chrostowskiej oraz fragment prozy Hanny Krall „Król Kier..” Z tym repertuarem w listopadzie uczennica nasza weźmie udział w uroczystym koncercie laureatów w Teatrze Andersena, gdzie wystąpi wśród najlepszych recytatorów z klas VII i VIII oraz z renomowanych liceów Lublina.

Gratulujemy Mistrzom Żywego Słowa!

        

 

Erasmus + – dzień czwarty ostatni

    Ostatni dzień pobytu w Hiszpanii to dzień spędzony w szkole partnerskiej w Torre Pachecco. Szkoła zrobiła na nas ogromne wrażenie. Piękny budynek i sale wyposażone w najnowszy sprzęt dostosowany do potrzeb uczniów. Nauczyciele obserwowali lekcje a uczniowie wzięli udział we wspólnych warsztatach. Będziemy miło wspominać te chwile….

AAC-owy przyjaciel

                  Dnia 24 października  nasi uczniowie zagrali wspaniały koncert  artystyczny podczas którego przedstawili afrykańską  opowieść. Piękne zdjęcia oddadzą  urok naszej prezentacji.

Erasmus + – dzień trzeci.

         

Kolejny dzień spędziliśmy w mieście Murcia. Miasto uniwersyteckie z licznymi zabytkami z wielu epok. W zabytkowym budynku w kolorze łososiowym jest Urząd Miasta Murcia. Najważniejszym zabytkiem miasta jest przepiękna katedra. Budowla zawiera elementy stylu odrodzenia i baroku. Wnętrze jest gotyckie. Zwiedziliśmy kościół San Juan de Dios z XVIII w. Spacerując uliczkami miasta  poczuliśy jego klimat. Odpoczynek był przy fontannie.Pozdrawiamy ze słonecznej Hiszpanii!

 

 

Hiszpania z Erasmusem+ – dzień drugi

  Dzisiaj odbyła się wycieczka do Kartageny. Piękne małe  miasto z ruinami rzymskiej dzielnicy, pozostałościami łaźni i rzymskim amfiteatrem. Wąskie uliczki z pięknymi kamieniczkami i wspaniałymi elewacjami z naturalnego kamienia i różowego kartagenskiego marmuru. Jest tu także port wojenny i handlowy oraz kąpielisko morskie.

Relacja z pierwszego dnia pobytu w Hiszpanii w ramach Erasmus+

          Pogoda nas nie rozpieszcza od rana pada deszcz jednak ciepłe powitanie jakie zgotowali nam uczniowie i nauczyciele szkoły partnerskiej z Torre Pachecco poprawiło nam humory Zwiedziliśmy szkołę, poznaliśmy nauczycieli i uczniów Obserwowaliśmy zajęcia a nasi uczniowie wzięli udział w warsztatach i quizach Uczestniczyliśmy w spotkaniu z władzami lokalnymi Zwiedziliśmy miasto, oraz mieliśmy okazję posmakować tradycyjnych dań kuchni hiszpańskiej. Po południu udaliśmy się na spacer brzegiem morza, niestety ciągle widoczne są zniszczenia, jakie wyrządziła ostatnia powódź w tym regionie

Pajdokracja

                                         W dniu 18.10. oraz 21.10. braliśmy udział w Drugim Festiwalu Sztuki Sensorycznej „Pajdokracja”, którego główną ideą jest powrót dzieci do doświadczania. Wytyczną programu jest studium poszczególnych zmysłów: wzroku, słuchu, dotyku, smaku. Pierwszego dnia uczestniczyliśmy w Teatrze Sztuczka -„Słuchanie w ciemności”. To propozycja literacko-muzyczna, która w komfortowych warunkach pozwala wyizolować zmysł słuchu, wygaszając inne bodźce. Drugiego dnia odwiedziliśmy Machinarium cieniowe-gdzie oglądaliśmy kolorowe kolaże świetlne oparte na zjawisku polaryzacji. Była tam przestrzeń do samodzielnego eksperymentowania z teatrem cieni i wspólnej zabawy. Odwiedziliśmy również Laboratorium smaku i węchu-Zielone Laboratorium szalonego biologa Platona, w którym szukaliśmy odpowiedzi na zagadki-co tak pachnie i smakuje? Każdy młody laborant dostał swoje stanowisko doświadczalne. Zajęcia uważamy za bardzo udane i mamy nadzieję na kontynuacje podobnych zajęć w przyszłości 😊

Dźwięk i zapach- warsztaty projektowe cz. 4

Czy dźwięk może nieść w sobie nastrój? Czy ten nastrój ma zapach? W jaki sposób można go wyrzeźbić? Jakich zmysłów potrzebujemy aby tego dokonać?

Podczas zajęć warsztatowych uczestniczki i uczestnicy odpowiedzieli na te wszystkie pytania wykonując rzeźbę odzwierciedlającą ich nastrój.

dzielnice belka1

 

Accessibility